Dla optymalnego zdrowia bardzo ważne jest zachowanie odpowiedniej ilości mikroelementów. Zdrowy styl życia, odpowiednia ilość ruchu i zbilansowana dieta to klucz do sukcesu. Zdarza się jednak, że z różnych przyczyn w naszym organizmie pojawiają się różne niedobory. Skacząca powieka, drganie mięśni, ochota na słodkie? To może być brak magnezu! Jak go uzupełnić? Ile magnezu dziennie przyjmować? Tego dowiesz się, czytając poniższy artykuł.
Najlepszym sposobem jest przyjmowania magnezu wraz z jedzeniem. Dobrym pomysłem jest jedzenie pestek i orzechów. Niezastąpionym źródłem magnezu jest kakao oraz gorzka czekolada. Zjadaj dwie kostki dziennie, a nie powinieneś mieć problemu z brakiem magnezu. Dobrym nawykiem będzie ograniczenie ilości pitej kawy. Musisz mieć świadomość, że kawa bardzo silnie wypłukuje magnez z organizmu. Ogranicz spożycie kawy do jednej, dwóch filiżanek dziennie. Dołącz do każdej filiżanki spożycie kostki gorzkiej czekolady.
Dobrym pomysłem jest również picie wysoko zmineralizowanej wody. Następnym razem, gdy będziesz na zakupach, porównaj różne butelki wody do siebie i sprawdź, która zawiera najwięcej magnezu. Następnie wypijaj butelkę takiej wody dziennie (oprócz picia zwykłej wody). Po kilku dniach objawy powinny minąć. Możesz również kupić wodę magnezową leczniczą, którą znajdziesz w aptekach lub specjalnych działach w sklepach spożywczych.
Jeżeli dorobiłeś się większych niedoborów lub naturalne metody z jakiegoś powodu nie są dla ciebie odpowiednie, sięgnij po suplement diety. Pamiętaj, że magnez najlepiej wchłania się z witaminami z grupy B, przede wszystkim B6. Wybierz suplement, który ma dodatek tej witaminy lub dobierz B complex osobno. Najlepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie poziomu magnezu w twoim organizmie poprzez badanie krwi ustalenie dokładnej dawki. W praktyce jednak wiadomo, że niewiele osób tak robi. Możesz poradzić się farmaceuty, który pomoże dobrać ci dawkę. Rozsądnie jest skonsultować fakt przyjmowania suplementu ze swoim lekarzem. Pamiętaj, że przy równych wizytach u różnych specjalistów musisz poinformować lekarza, jakie leki i suplementy przyjmujesz.
Magnez jest doskonale wchłaniany przez skórę. Jest to bardzo bezpieczna forma uzupełnienia niedoboru. Świetnym pomysłem jest stworzenie oliwki magnezowej i pryskanie nią ciała. Taka oliwka bardzo dobrze sprawdza się jak dezodorant. Do tego celu wykorzystaj dozownik, naturalny olej i sól magnezową. Możesz dodać olejków eterycznych, żeby aplikacja była jeszcze przyjemniejsza. Sól magnezowa doskonale sprawdzi się jako dodatek do kąpieli. Pomoże się zrelaksować i zregenerować zmęczonym mięśniom. Organizm z bezpieczny sposób pobierze odpowiednią dla niego dawkę magnezu. Jeśli nie masz wanny, trzymanie stóp w misce z gorącą wodą i solą magnezową przez 15-20 minut również się sprawdzi. Taki zabieg wykonuj 3 razy w tygodniu.
Magnez uzupełnisz również w relaksacyjnym obiekcie SPA. Poproś o kąpiel, masaż lub skorzystaj z odpowiedniej sauny. Na takie zabiegi jednak mało kto może sobie pozwolić kilka razy w tygodniu. O wiele przystępniejsze opcje zostały wymienione powyżej. Raz na jakiś czas, będzie to jednak świetne rozwiązanie.
Pamiętaj, że objawy niedoboru organizmu są bardzo podobne do przedawkowania tego makroskładnika. Nie jest jednak trudno rozpoznać, z czego wynika zespół objawów. Jeśli twoja dieta jest uboga w magnez, a ty nie przyjmujesz go w formie suplementów- z pewnością chodzi o niedobór. Jeśli zaś stosujesz suplementy z magnezem i masz objawy „niedoboru”, bądź ostrożny. Zwłaszcza gdy pojawiły się po jakimś czasie od rozpoczęcia stosowania suplementacji. Zmniejsz dawkę magnezu lub całkowicie z niego zrezygnuj. Najlepiej, jeśli skonsultujesz ten fakt z lekarzem lub farmaceutą. Nie zwiększaj dawki na własną rękę. Zwłaszcza jeśli objawy nie ustępują po jakimś czasie lub wręcz się nasilają. Pamiętaj, że suplementy to tylko dodatek do zdrowego stylu życia. Najwięcej wartości odżywczych powinna dostarczać ci zbilansowana dieta, o czym nie możesz zapomnieć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here