Newsletter — Sprawdź, czym jest, jak wykorzystać go do promocji swojej marki i jak zwiększyć sprzedaż dzięki niemu!

0
4305

Newsletter to niedoceniany sposób promocji i przeważnie kojarzy się nam z regularnymi wiadomościami, które pomijamy. W rzeczywistości jest to jednak dobry sposób na dotarcie do swoich obecnych klientów, kontrahentów czy osób potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami. Odpowiednio wykonany Newsletter będzie również dawał konkretne wymierne zyski takie jak np. zwiększenie sprzedaży. W tym tekście prezentujemy odpowiedzi na pytania, czy jest Newsletter, jakie korzyści płyną z jego rozsyłania, na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu i jak stworzyć interesujące powiadomienia.

Czym jest Newsletter?

Newsletter to regularnie i okresowo wysyłanie wiadomości w postaci e-maili do klientów danej marki czy firmy. Mają one charakter informacyjny o nowościach danej marki, ofercie czy zawierają reklamy i promocje. Wiadomości takie wysyłane są najczęściej co dwa tygodnie lub raz w miesiącu o konkretnie określonych porach. Z newsletterów korzystają największe firmy i wiele mniejszych marek. Zadaniem regularnie wysyłanych wiadomości jest zwiększenie sprzedaży oraz poprawnie naszego wizerunku. Ideą newslettera jest dostarczanie regularnych informacji o nowościach w naszej firmie osobom, które z dużym prawdopodobieństwem skorzystają po praz kolejny z naszej oferty. Od technicznej strony newslettery są wiadomościami wysyłanymi z naszej skrzynki odbiorczej — serwera, na skrzynki prywatne osób, które wyraziły na to zgodę. Newsletter możemy wysyłać, zarówno posiadając małą początkującą markę na rynku, jak i dużą firmę. Nie musimy spełniać też spłacanych kryteriów czy wymogów, aby promować się w taki sposób. Newsletter to też sposób na zaangażowanie fanów oraz przyciągnięcie ich na nasze profile w social mediach czy witrynę internetową.

Plusy i korzyści wysyłania Newslettera

Wysyłanie regularne newslettera do naszych klientów czy użytkowników niesie ze sobą bardzo wiele korzyści. Pierwszą z nich jest regularne przypominanie im o nas. Przełoży się to na częstsze wizyty na naszej witrynie oraz wyższy wskaźnik sprzedaży. Osoby przyzwyczajone do naszej marki, dużo chętniej będą wybierały naszą ofertę, jeśli będą szukały produktów z danej branży. Ciekawe newslettery będą też sposobem na propagowanie wizerunku naszej firmy. Wysyłając newsletter, możemy również go spersonalizować i targetować, dzięki czemu wyślemy odpowiednią ofertę dla odpowiedniej grupy osób. Samo wysłanie newslettera jest proste, nie wymaga poświęcania dużej ilości czasu na obsługę takiej promocji oraz daje zauważalne rezultaty. Dzięki newsletterowi możemy też bardzo szybko i prosto dotrzeć do bardzo dużej grupy osób.

Jak stworzyć odpowiedni, ciekawy i skuteczny Newsletter?

Według wielu badań nawet ok. 75% wiadomości tego typu może trafiać do kosza odbiorców. Aby jednak wykorzystać potencjał pozostałych 25% otworzonych wiadomości, należy stworzyć przydatny i wartościowy newsletter. Niestety nie ma jednego “przepisu”na najlepszy newsletter i ten będzie różny w zależności od branż czy marki. Warto jednak kierować się kilkoma ogólnymi wskazówkami, aby newsletter był jak najskuteczniejszy. Pierwszym elementem jest tytuł wiadomości, jaki przeczytają odbiorcy. Powinien być on interesujący, intrygujący i spowodować, że odbiorca kliknie w tą wiadomość. Możemy umieścić w nim krótki opis, o czym jest aktualny newsletter, dodać hasła “promocja” lub “bonusy” czy zwrot po imieniu odbiorcy. Warto też dodać aktualny miesiąc w nazwie co informuje odbiorcę, że newsletter jest aktualny i przeznaczony właśnie na tę porę.

Newsletter powinien być też zróżnicowany pod względem treści. Warto podzielić go na 3-4 sekcje i umieścić nim kilka słów o promocjach, ofercie marki, nowościach czy ciekawych wpisach blogowych. Treść newslettera powinna też dostarczać konkretnych profitów w postaci odnośników do ciekawych artykułów czy promocji. Aby poinformować odbiorców, że warto czytać newsletter, możemy też umieścić w nim promocje jedynie dla czytelników. Jeśli osoby czytające go przyzwyczają się, że w newsletterze zawsze jest promocja nieobecna nigdzie indziej, z pewnością będą regularnie go otwierać. Długość newslettera nie powinna być zbyt duża. Wiadomości takie muszą być przejrzyste i zawierać jedynie najważniejsze informacje z odnośnikami do szczegółów promocji czy wpisów itp. Bardzo ważna jest też przy wysyłaniu wiadomości regularność. Newsletter powinniśmy wysyłać regularnie co tydzień lub dwa, przyzwyczajając użytkowników do danego terminu. Na końcu wiadomości warto dodać wezwanie, aby oznaczyli wiadomość gwiazdką itp. Dzięki temu nasze wiadomości będą specjalne oznaczone w skrzynkach odbiorców.

Jak pozyskiwać bazę danych i komu wysyłać Newsletter?

Jedną z kluczowych kwestii, o których należy pamiętać, jest tworzenie bazy danych odbiorców, do których będzie trafiał nasz newsletter. Pierwszą i zasadniczą kwestią jest legalność takiej bazy. Nigdy nie powinniśmy kupować baz z niewiadomego źródła czy współpracować z markami oferującymi e-mailing o wątpliwej reputacji. Nie możemy też wysyłać wiadomości do osób, które nie chcą ich otrzymywać lub osób, które nich nie zamawiały. Z pewnością takie zachowanie przyniesie więcej skutków ubocznych, negatywny wizerunek naszej firmy i kroki prawne osób zirytowanych wykorzystywaniem ich adresu bez zgody.

Bazę taką możemy tworzyć samodzielnie, np. wyświetlając propozycje zapisania się do newslettera, po wejściu na naszą stronę internetową. Możemy też prowadząc markę lub e-sklep zachęcać osoby, aby zapisywały się do newslettera np. unikalnymi promocjami czy bonusami. Jeśli prowadzimy mniejszą firmę i chcemy wysyłać informacje o naszej ofercie do kontrahentów, warto wysłać jasne zapytanie, czy zgadzają się otrzymywać np. co dwa tygodnie aktualności itp. Drugą opcją pozyskiwania adresów do wysyłki newsletterów są firmy zewnętrzne, które dysponują bazami danych. W bazach takich znajdują się adresy osób, które wyraziły zgodę na otrzymywanie takich wiadomości. Powinniśmy wybierać jedynie renomowane, duże i wiarygodne firmy które działają w branży e-mail marketingu. Przełoży się to też na większy odsetek przeczytanych wiadomości oraz dokładne targetowanie odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here